Box #2

Dit is een andere box die anders vormgegeven kan worden...
 
 

Quote

“De frisse blik van een buitenstaander kan in één keer helderheid brengen. Gaaf om te zien hoe zowel organisatie als klant daarna beter uit de verf komen.”

 

 
 

Meer weten?

Mail naar info@buteijncommunicatie.nl of bel
06 – 18 14 15 03.

Advies

Hoe verbeter ik de communicatie met mijn klanten? Een cruciale vraag voor iedereen die klantgericht wil werken. De klant is immers koning. Dat geldt voor commerciële instellingen, maar zeker ook voor bijvoorbeeld zorginstellingen en de overheid. Burgers, patiënten en cliënten: ze worden allemaal steeds mondiger. En daar moet je rekening mee houden.  

 

Commerciële setting

Commerciële instellingen weten vaak prima hoe zij een bepaald product aan de man moeten brengen. Ze weten hoe ze een klant binnen moeten halen. Het binnen hoúden van een klant krijgt vaak veel minder aandacht. Onnodig veel klanten haken na kortere of langere tijd af. Als je bewust werkt aan een goede band met je klant, is dat niet nodig. Hoe je dat doet? Voorzie de klant van zinvolle en eerlijke informatie, benader hem of haar vriendelijk en doe méér voor hem dan hij verwacht.

 

Niet-commerciële setting

Niet-commerciële instellingen hoeven zich vaak niet druk te maken over het binnenhalen van klanten. Bij hen spelen hele andere zaken. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat een patiënt of cliënt goed meewerkt in een bepaald traject en vertrouwen houdt in de organisatie? En hoe zorg je ervoor dat medewerkers niet onnodig veel tijd kwijt zijn aan verslaglegging? De oplossing ligt in heldere communicatie. En daarbij is gebruik van e-mail, internet en intranet vaak een handig hulpmiddel.  

 

Specialisme: klachtafhandeling

Zowel in de profit als de non-profit heb je te maken met klachten. Voor het behoud van relaties is een goede reactie op een klacht essentieel. De lezer weegt de woorden op een goudschaal. Daarom moet een brief of e-mail voldoende vitamine-I bevatten: Inlevingsvermogen. Voor de schrijvers is een training hierin een hele eye-opener. Natuurlijk kun je wel werken met standaardtekstblokken, maar pas op voor te veel standaardisering. Daarvoor zijn klagers allergisch.

 

Wil je meer weten over klantcommunicatie? Neem gerust contact met me op.