Box #2

Dit is een andere box die anders vormgegeven kan worden...
 
 

Quote

“Een klacht die je goed afhandelt, zorgt niet alleen voor klantbehoud, maar soms zelfs voor nieuwe klanten. Het is de kunst om méér te doen dan de klant verwacht.”

 
 

Meer weten?

Mail naar info@buteijncommunicatie.nl of bel
06 – 18 14 15 03.

Klachtafhandeling

Klachten afhandelen is binnen het schrijfvak het moeilijkste wat er is. De lezer weegt namelijk elk woord op een goudschaal. Hij wil dat de reactie qua inhoud ingaat op zijn klacht, maar ook wat zijn gevoel betreft. Dit moet de schrijver doen in eenvoudige woorden, heldere zinnen, zonder spelfouten en in de stijl van de organisatie. Een hele klus dus.

 

Wat komt er aan bod?

Na een kennismakingsgesprek en de analyse van een aantal klachtenbrieven wordt duidelijk op welke punten de brieven (of e-mails) verbetering nodig hebben. Die punten komen dan in de training aan bod. Meestal gaat het om:

  • een goede analyse van de klacht
  • een lezersgerichte opening schrijven
  • structuur van de rest van de brief of e-mail
  • een slot met inlevingsvermogen
  • een vriendelijke schrijfstijl
  • heldere zinnen schrijven
  • spellingcheck

 

Naast een stappenplan ontvangt elke deelnemer een handige checklist.

 

Voor wie is de training geschikt?

De training is bedoeld voor iedereen die klachten afhandelt via brieven of e-mails. Neem gerust contact op voor meer informatie.

 

Zie ook

Individuele coaching
Spelling: de basis
Spelling: de puntjes op de i